24. marts 2013

Karamelcreme

Denne creme er ret sød og jeg vil foreslå at bruge den sammen med noget mere friskt. Jeg har dog brugt den alene, det smager godt - men tag kun et lille stykke kage ellers synes jeg det bliver for sødt.

En dåse kondenseret mælk
1/2 L piskefløde
3 blade husblas

Først skal mælken koges. Nogle gør det i dåsen, hvor den koges i en gryde overdækket med vand i 3-4 timer, det gør jeg ikke. Jeg hælder mælken ud af dåsen og ned i en gryde og koger den ved middel varme til den er tyknet og blevet lysebrun. Så hældes piskefløden i og blandingen varmes op til den er homogen (skal ikke koge). Husblassen, som er udblødt i koldt vand, røres i og blandingen kommes i en skål. Der kommes film nedover blandingen og skålen stilles i køleskab - gerne til næste dag. Cremen piskes op og er klar til brug.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar