26. marts 2019

Makronsnitter

For efterhånden længe længe siden bagte jeg makronsnitter. Jeg mener at rigtige makronsnitter er med butterdej, og ikke en mørdej, men det er jo smag og behag. Og jeg indrømmer blankt at jeg køber butterdejen færdig. 

1 rulle butterdej 
God hindbærmarmelade
Makronmasse bestående af 
200 g revet marcipan
3 æggehvider
200 g sukker
evt lidt vanillesukker

Rul butterdejen ud og del dejen i 2 på langs. Skær 4 1 cm strimler af og læg dem på de lange kanter. Fugt først med lidt vand. Prik dejen med en gaffel (ikke strimlerne) og bag ved 175 gr i ca 20 min til stængerne er gyldne og gennembagte. 
Imens røres marcipan, æggehvider, sukker og evt vanillesukker sammen til makronmassen.
Fordel marmeladen i stængernes midte og sprøjt herefter makronmassen henover - det er efter min mening den nemmeste måde at fordele massen på kagen.
Bag stængerne i yderligere 15 min til de er fint lysebrune. Lad stængerne afkøle inden de skæres i passende stykker.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar