22. marts 2020

Wales kager - vandbakkelser med fyld

Vandbakkelser har aldrig været min stærke side, men i disse tider - og nu jeg havde fødselsdag - var der tid til at prøve igen og det lykkedes!

125 g mel
125 g smør
250 ml vand
3 store æg

Kom vand og smør i en gryde. Når det koger tilsættes mel og massen røres godt sammen, først over blusset og også efter der er slukket. Lad massen stå og køle ca 15 min inden æggene røres i, et ad gangen. Kom massen i en sprøjtepose og sprøjt massen ud på et stykke bagepapir i den størrelse man ønsker. Laver man store vandbakkelser bliver der 12 stk. Bag vandbakkelserne ved 200 gr C. Jeg giver store vandbakkelser ca 40 min, så er de færdige i min ovn.



Her er de fyldt med flødecreme og med chokoladeganache på toppen


Ingen kommentarer:

Send en kommentar