5. maj 2022

Drømmekage - Dreamcake

 Den klassiske drømmekage, som altid er et hit 




Bunden:                                        Sponge
300 g sukker                                300 g caster sugar
5 æg                                             5 eggs
korn fra 1 vaniljestang                content from one vanilla bean
280 g mel                                    280 g plan flour
3 tsk bagepulver                          3 tsp baking powder
2 dl mælk                                    200 mL milk
65 g smør                                    65 g butter

Topping:                
175 g kokosmel                        175 g desiccated coconut
250 g brun farin                        250 g brown sugar
150 g smør                                150 g butter
1 dl mælk                                  100 mL milk

Kom alle ingredienser i en gryde og bring det til kogepunktet til det er rørt godt sammen (gøres mens bunden bages)
Bring all the ingredients for the topping in a pot and bring it to the boil until homogenous. This is done while the sponge is in the oven. 

Smelt smør med mælk og stil til side. Pisk æg, sukker og vaniljekorn til blandingen er let og luftig - det tager i hvert fald 5 min. Sigt mel og bagepulver i blandingen og vend det forsigtigt til blandingen er homogen. Til sidst vendes smør/mælkeblandingen i dejen. Kommes i en form ca 20x30 cm og bages i 30 min ved 175 gr C varmluft til den er næsten gennembagt.
Tag kagen ud og sæt temperaturen op til 225 gr C

Melt butter with milk and let it cool a little. Whisk eggs, sugar and vanilla until light and fluffy - it takes at least 5 minutes on the mixer. Sift and baking powder into the mixture and gently fold it until the mixture is homogenous. Then fold in the butter/milk. Pour in a tin approx 20 x 30 cm and bake for 30 minutes at 175 C fan, until almost baked. Take the cake out of the oven and raise the temperature to 225 C. Spread the topping on the cake and bake the cake for 5 minutes until the topping is bobbling on the entire cake. 

Kom toppingen på bunden og bag derefter kagen i 5 min til toppingen bobler over det hele.



1 kommentar:

  1. Hey! Jeg står og har brug for en kage til min datters fødselsdag og jeg er meget sent ude. Kan jeg ansætte dig? Skriv til mig! trekkiegirl@hotmail.com

    SvarSlet