26. marts 2019

Macarons

Jeg synes ikke selv at jeg er særlig god til macarons, men måske er de ikke så tossede endda. Der var en kollega, som spurgte efter opskriften, da hun blev udsat for dem, så hun kunne i hvert fald li' dem. 


Jeg overvejer selv stadig at prøve andre opskrifter også, men her er den jeg har brugt indtil videre:

200 g mandelmel
365 g flormelis
165 g æggehvider
42 g sukker
evt pastafarve

Sigt mandelmel og flormelis sammen. Pisk en marengs af æggehvider og sukker. Tilsæt evt pastafarver til marengsen. Vend herefter mandel/flormelis blandingen i marengsen. Og nu det finurlige. Der skal blandes til dejen har den helt rigtige konsistens, så de flyder så meget ud at der ikke er en tut fra tyllen. Det skal jeg have arbejdet på. Herefter sprøjtes massen ud på bagepapir - tegn evt cirker på papiret for at sikre at de bliver ens i størrelsen. Cirklen skal være ca 5 cm. 
Jeg bager ved 140 gr i ca 20 min. Det passer til min ovn. 

På billedet er skallerne lagt sammen med en mørk chokoladeganache.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar